LikesXL september 2016

Hi allen,

 

Hieronder vind je een aantal zaken die zeker de moeite zijn te weten over welke richtingLikesXL uitgaat!

 

Al weer enige maanden geleden heeft er een diepgaand onderzoek plaatsgevonden LikesXL.

De conclusie van het onderzoek is dat LikesXL volledig is goedgekeurd door de aanklager, wettelijk zijn ze 100% in orde bevonden en ook financieel zijn ze 100% duurzaam bevonden.

 

Eén van de gevolgen van dit onderzoek is dat LikesXL een tijdje geleden een statement heeft doen uitgaan waarin staat wat leden wel en niet mogen doen.

Daarin staat onder andere dat het alleen nog is toegestaan om nieuws over LikesXL te verspreiden dat door het bedrijf is goedgekeurd. De reden is simpel, er is onjuiste informatie over LikesXL op internet verschenen en dat doet het bedrijf schade.

 

Zoals ze in mijn ogen netjes en duidelijk omschreven in de statement:

Het internet is een plek waar wetgeving van toepassing is, en we zullen actie ondernemen tegen overtredingen en misbruik van onze producten en merken. We willen de vertegenwoordigers van de websites die dit toch doen de mogelijkheid geven om hun onjuiste informatie te herzien en hierbij hen uitnodigen om in een open dialoog met ons de informatie ter goedkeuring aanbieden.

 

LikesXL heeft onderzoek gedaan naar wat er over LikesXL op internet is geschreven en alle website en social media pagina’s met onjuiste informatie is in kaart gebracht. De eigenaren worden getraceerd en zij zullen een bericht van de advocaat van LikesXL ontvangen met de opdracht om de informatie te verwijderen en als dat niet gebeurt wordt het account afgesloten. Als de informatie niet door een lid van LikesXL is geschreven gaat de advocaat achter de eigenaar van de website aan. Dit lijkt me terecht en een goede zaak.

 

Daarom waarschijnlijk ten overvloede maar toch even voor de zekerheid. De informatie die ik met jullie deel is geen officiële informatie vanuit LikesXL, maar vanuit mijn gezichtspunt als lid van LikesXL. Ik ben net zoals jullie een lid van LikesXL en deel deze informatie ook vanuit die rol. Onderhand weet ik wel goed wat wel en niet kan omdat ik nauw contact heb met de CEO, maar ik communiceer altijd vanuit deze rol.

 

Het is niet toegestaan om de informatie die ik met jullie deel op internet te delen of op enige wijze te publiceren.

 

Ik deel graag mijn ervaringen met jullie, zodat je de business die je bent gestart goed kent en goed weet hoe het werkt. Ook help ik je graag om je business verder te ontwikkelen en je team goed te ondersteunen, daarvoor ben ik ook altijd bereikbaar. Hopelijk waarderen jullie dit en respecteren jullie bovenstaande.

 

Voor de meesten is bovenstaande ook helemaal niet van toepassing. Maar het is goed om te weten hoe de vork in de steel zit.

 

Ik ben ook bezig om andere zakelijke initiatieven te ontplooien en heb daar ook goede bedrijven voor gevonden. Maar mijn hoofdfocus is LikesXL, omdat ik veel vertrouwen heb in dit bedrijf en zijn eigenaar. Daarnaast vind ik het erg leuk om bezig te zijn met online adverteren en online marketing. Ook denk ik dat het model waarbij bedrijven hun inkomsten delen met de deelnemers die inspanningen leveren de toekomst heeft. En leden direct belonen voor hun sales resultaten middels provisies is een zeer gebruikelijke werkwijze in het bedrijfsleven.

 

Begin augustus was er in Wenen samen met de CEO overleg met het marketing team gecombineerd met een mastermind sessie. Op de mastermind sessie waren een aantal zeer ervaren internet marketeers en SEO specialisten aanwezig. Zij waren uitgenodigd door de CEO om hem te helpen LikesXL verder te ontwikkelen naar een professioneel platform voor zakelijke adverteerders. Ook was de projectmanager er bij die is aangenomen om de transitie van LikesXL te begeleiden naar het verder professionaliseren van de organisatie en het advertentieplatform. In een ontspannen en positieve sfeer was het mooi om te merken hoe iedereen graag zijn bijdrage wil leveren vanuit zijn/haar expertise en dit heeft geresulteerd in vruchtbare ideeën. Er waren meerdere mensen bij die al heel lang online bezig zijn, echt grote namen in de online industrie en ze zeggen dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt. Sommigen hadden het vertrouwen al vanaf de start en anderen hebben dat nu echt volop gekregen nu ze zien hoe de CEO te werk gaat en hoe open en eerlijk hij communiceert.

 

Zij hebben o.a. de legal opinion en het calculatie rapport gezien en gelezen. Hij heeft alle statistieken laten zien, en heeft de vele vragen beantwoord in alle openheid en eerlijkheid. Hij schuwde hierbij geen enkel onderwerp.

 

2 uitspraken van CEO Peter Kolar:

  • “LikesXL is a serious company that has no debts and it is sustainable. I started with my own money so no debts. I want to make sure that all members can always be paid out.”
  • “We want to grow up. We don’t have to be the biggest, but stay in business for a long time. We don’t need only quantity but also quality.”

 

Er is ontzettend veel de revue gepasseerd tijdens deze dagen en de projectmanager vat het allemaal samen in een actieplan. Hij gaat in overleg met de CEO een budget vrijmaken en dan zal het actieplan stap voor stap uitgerold worden. Dit zal o.a. leiden tot wijzigingen en verbeteringen op de website, vernieuwingen in de betalingsmethoden en nieuw en uitgebreid marketing materiaal. Verder een heel vernieuwd 3-talig support team met ticket systeem en de werving van nieuwe adverteerders. Hier zal je de komende tijd van alles van voorbij zien komen.

 

Het doel is dus een verdere verbetering van de kwaliteit, gepast verder groeien in leden aantal en waarborgen dat het platform nog lang kan blijven bestaan.

 

Ik weet dat er mensen zijn die LikesXL gebruiken om rendement op geld te maken, en dat kan je doen. Maar LikesXL is geen bank, dat is niet waar LikesXL voor is gemaakt en dat pretenderen ze ook niet te zijn, want LikesXL is een advertentieplatform. Om actief te zijn op LikesXL koop je een product, advertentieruimte, en daarmee kan je traffic/bezoekers naar je website leiden. Je koopt een PR Pack, en ontvangt daarvoor 1500 views en daarmee kan je je bedrijf of andere producten promoten. Net als Google, Facebook en YouTube draait LikesXL op de inkomsten van de adverteerders, alleen is het grote verschil dat LikesXL de inkomsten met de deelnemers deelt via de profitshare. Die andere grote bedrijven doen dit niet. Deze opbrengst is niet gegarandeerd en is afhankelijk van de dagelijkse inkomsten, deze worden middels de profitshare elk half uur uitbetaald tot 60 euro per pack. Enige associatie met investering is onjuist, geeft wettelijk ook problemen en moet te allen tijde vermeden worden. Wat wel gegarandeerd is, is de provisie die je ontvangt als de mensen in je downline ook producten kopen.

 

Het product is dus advertentieruimte en dat wordt verkocht aan deelnemers en externe adverteerders. Binnenkort is de nieuwe website klaar en wordt er een prijslijst gemaakt met de huidige en de nieuwe advertentiemogelijkheden die er aankomen en dan worden er in een aantal landen sales agents ingeschakeld die bedrijven gaan benaderen om te adverteren. Voorheen werden de advertenties van de grote bedrijven geleverd via een agency en dat werkte prima maar leverde niet zo veel geld op. Met deze directe contracten zit er geen partij meer tussen en is er dus meer opbrengst voor het bedrijf. Zo kan de profitshare stijgen en kan LikesXL verder doorgroeien tot een nog professioneler advertentieplatform. In Oostenrijk zijn ze al gestart met de verkoop van advertentieruimte aan bedrijven. Er zijn contracten afgesloten met enkele bedrijven die direct op LikesXL adverteren. Andere landen zullen volgen. We zitten dus in een overgangsfase naar deze nieuwe manier van werken. De CEO gaf aan dat er nu ruim voldoende geld is om deze fase te overbruggen, er is al een goede reserve opgebouwd.

 

Verder lichtte hij toe uit welke bronnen de inkomsten komen die naar de profitshare vloeien. Zo rond de 85% van deze inkomsten gaat naar de profitshare. Dat zijn:

– PR Pakketten

– Membership fee

– Downline upgrade

– Vakantietijd

– Aankoop van extra views

– De fee die wordt berekend voor in en uitbetalingen

– Banners

– Externe adverteerders

– Rente op het geld dat op de bank staat

– Inkomsten vanuit partnerships

 

En binnenkort komt er iets nieuws op de website waarmee leden hun voordeel kunnen doen en de opbrengst ook voor het grootste gedeelte naar de profitshare gaat.

De CEO is continu op zoek naar hoe hij de inkomsten kan verhogen en dus ook de profitshare.

 

Een eerste wijziging is de verbetering van de uitbetalingen. Op het moment is het zo dat er te vaak onjuiste gegevens worden ingevoerd bij uitbetalingen naar de bank. Daarnaast wordt er in een aantal landen (meestal UK en US) door de ontvangende bank om extra informatie gevraagd of het geld wordt retour gestuurd naar de bank van LikesXL. Als het geld retour gestuurd wordt brengt de ontvangende bank wel een fee in rekening en ontvangt het lid dus minder geld terug in hun LikesXL account. Dit alles gebeurt in zo’n 30% van alle gevallen en ligt dus niet aan LikesXL, maar het kost LikesXL wel veel tijd en geld en het levert veel frustratie op bij de leden. Zij mailen dan tientallen keren om te vragen naar hun geld, of als ze het geld terug zien in hun account waarom het nu lager is, wat LikesXL nog meer tijd kost.

 

Zoals je al hebt gelezen op de website gaan ze hier binnenkort dus verandering in brengen en stoppen met uitbetalingen naar de bank zodat dit niet meer voor kan komen. Correcte en snelle uitbetalingen aan leden is één van de hoogste prioriteiten bij LikesXL. Dit is al van toepassing bij de Europacard en de CashCard. Omdat hier de identiteit van de ontvanger al door LikesXL is gecontroleerd zullen ze niet tegen dezelfde problemen aanlopen zoals bij de bank uitbetalingen nu. Als voorbeeld: Afgelopen week deed ik een uitbetaling naar mijn CashCard en deze stond binnen enkele uren al op de kaart. Dat gaat dus erg snel.

 

Voor eind augustus staat in de planning om de uitbetalingen in Bitcoins te starten en in het 4e kwartaal van 2016 uitbetalingen in goud. Bitcoins is helemaal interessant omdat je daarover geen fees betaald zoals bij een bank. En je kunt spelen met de koers van de Bitcoin, omzetten naar euro’s als de koers hoog is.

 

De CEO is op dit moment in een vergevorderd gesprek met een bank. De bedoeling is dat LikesXL leden die dit willen daar een bankrekening kunnen aanmaken en daarbij een LikesXL VISA kaart zonder limiet kunnen aanvragen. Ook dan kan LikesXL gemakkelijk en snel naar die bankrekening uitbetalen. Dit is een normale bankrekening met alle gewone mogelijkheden. Zijn doel is om in oktober rond te zijn.

 

Zeer binnenkort, waarschijnlijk over een paar weken, wordt het ook mogelijk om te adverteren per land (geo targeting) en er is gesproken dat ze het ook mogelijk willen gaan maken op interesse te targetten. Dat zijn goede ontwikkelingen waarmee adverteerders nog beter hun doelgroep kunnen bereiken. En je dus nog meer producten op maat aangeboden krijgt. Voor iedereen beter.

 

Ook heeft de projectmanager opdracht gekregen om een support afdeling op te richten met medewerkers die Engels, Duits en Frans spreken. Ze zullen een ticketsysteem gaan gebruiken met een knowledge base die ook als FAQ dienst gaat doen. Dit is een database met alle meest voorkomende vragen en antwoorden. Dit is een zeer belangrijk punt waarmee ze weer de reactietijd terug willen brengen naar max. 24 uur.

 

Ook komt er een nieuwe website aan, nieuw marketingmateriaal zoals de powerpoint presentatie en landingspagina’s.

 

 

Aan al deze zaken wordt nu hard gewerkt achter de schermen en als het klaar is zal het ook officieel aangekondigd worden. Je zult begrijpen dat er nu heel veel te doen is, en deadlines kunnen verschuiven en nieuwe prioriteiten kunnen opkomen die dan eerst opgepakt worden, maar in grote lijnen is dit nu wat de planning is van de CEO.